Påväg till Småland :) !

Nu är jag och Gustaf lediga resten av veckan, så vi beslutade oss för att åka ner till hans sommarstuga i Småland några dagar:) Ska bli så mysigt:)

Långklänning svart

Köpt en ny svart långklänning, så himla fin! 269 kr på Rut med flera. Den är mycket finare på än på bilden, ska lägga upp en bild vid ett senare tillfälle när jag har den på mig!

Nya jobbskor Reebock Easytone

På den senaste tiden har jag fått ont i fötterna, höfterna och ryggen när jag jobbat. Förmodligen är det skorna som är utslitna så idag var jag och köpte nya. Är jätte nöjd, detta är väldigt mjuka skor som passar bra när man går mycket på hårt underlag, kuddarna under gör även så rumpa och lår tränas! Hur sköna som helst.Dessa skor är även väldigt lätta, vilket gör att du inte får ont i knäna som är ett vanligt problem med för tunga skor. Kostade 999kr på intersport. Så sjukt värt. Det är så viktigt med skor, snåla inte på denna front då blir det ont i kroppen.

Tack ÄLSKLING!

Gustaf kom hem från England igår men dessa till mig. Älskar dessa parfymer!!

Morsdag

Idag begav vi oss hem till Mormor allihopa för att fira morsdag!

Löpningsrunda i spåret

Plankan

Aytan la upp denna på sin blogg. Jag har antagit utmaningen, är nu på dag 5! www.aytandemirel.blogg.se

En sommarkväll

Igår blev det fest. Var fint väder, solen lyste, vi drack vin, körde limbo och spelade kubb <3 Hade jätte mysigt. Inatt hade jag både Charlie och Tequila som sov hos mig. Gustaf är inte hemma så känns helt tomt utan honom. Men hade i alla fall två hundar som sov hos mig så var inte helt själv. Nu mot jobb!

Marknad

Idag blev det ner på marknaden med Pernilla och Wilma. Ätit langos, åkt karusell  och köpt godis!:)

22 Maj Bilder från Grekland

Idag har jag varit ledig. Var ledig igår också. Har varit så underbart. Fint väder varje dag. Har kunnat gått i shorts och linne. Har varit ute en del men även inne och pluggat. Bara 1,5 vecka kvar tills tentorna och pluggslut för denna gång. Jag och Gustaf bestämde idag att vi åker till Småland nästa vecka, längtar så!!! Efter onsdag morgon är jag ledig i en hel vecka, eller ledig och ledig jag ska tentaplugga. Men det kan man göra nere i småland också=)

Lite mer bilder från Grekland!

Jordgubbar med kesella

Färska jordgubbar med vanilj kesella och chockladsås, mumsigt!

Lunch i Solen

50 års fest

Igår blev det 50 års fest för mamma som fyllt 50 år!

Charlies nya bilbur

När vi var på plantagen hittade vi även denna fina och praktiska bur. Den kostade bara 149 kr, har kostat 399kr. Den ska vara fastspänd i bilen så får Charlie åka i den när vi åker bil. Han vill ju gärna springa runt i bilen lös hela tiden men det är farligt när man behöver tvärbromsa. Hänt att han flygit ner på golvet några gånger. Man kan ju även bära den som en väska. Charlie älskar ju väskor, vill konstant bli bärd i sin andra väska han har. Men känns som denna är av lite bättre kvalitet. Bästa fyndet!

Underbara Lördag

Idag är jag ledig. Har varit på plantangen med Charlie och köpt blommor som vi har satt i blomlådorna. Har satt petunior och lobelia, bara vita. Brukar sätta dessa varje år för de håller hela sommaren och växer sig jämt så stora. De trivs riktigt bra på min balkong. Brukar ha rosa men detta år har jag kört på bara vita. De har inte börjat blomma ännu men det är bara en tidsfråga innan det blommar ordentligt. Jag har även köpt två till solarlampor. Lampor som lyser och laddas upp av solen. Hade två men köpte två till.

Skola

Home Sweet Home

Vad säger man, borta bra men hemma bäst? Visst är det så. Har haft en sån underbar resa med min underbara familj. Tack alla som gjorde denna resa till den bästa! Nu är vi hemma hos vår lilla Charlie igen, har saknat honom så! <3 Imorgon börjar vardagen igen. Inget jobb fören söndag men ska till skolan imorgon.

Här kommer en bild på hela min familj. Mamma, pappa, mina två systrar och deras killar, min systerdotter, min bror och hans kompis och jag och Gustaf. Alla som var med på denna resa <3

Hejdå Grekland!

Om några timmar lyfter vi mot Sverige och hem till vår lilla Charlie!

Greece day 7

Idag har vi bara njutit av vår sista dag på det här underbara stället <3

Grattis Älskling 26 år!

Greece day 6

Idag så begav vi oss ner till ett ställe som heter Star Beach. Där fanns både strand, stort poolområde och en vattenpark. Så idag har vi legat på stranden och badat i havet. Badade lite i poolen också och sedan drog vi in på vattenparken och åkte lite.Var sjukt roligt. Min syster och hennes kille vågade sig på paraglidning, det är fallskärm efter båt typ. Jag gjorde det förra sommaren på cypern och aldrig igen säger jag bara. Idag fyller även min älskling 26 år. GRATTIS! Nu sitter jag på hotellrummet och har faktiskt satt på datorn för första gången på semestern. Tänkte jag skulle lägga upp bilder från systemkameran idag istället för från mobilen. Så sjukt mycket bättre med systemkameran. Nu är det bara två dagar kvar på semestern. Känns tråkigt. Vi alla har det så underbart här.

Bilder från systemkameran!

Grattis mamma 50 år!

Roadtrip

Greece day 5

Igår blev det en lugn kväll. Kände att vi behövde vila. Blev en sväng på stan för lite shopping bara. Idag fyller min mamma 50 år. Grattis till henne! Idag beslutade vi oss för att ta en liten roadtrip. Har hyrt två bilar. Nu har vi stannat för lite mat innan vi ska återvända hem mot hotellet. Ikväll blir det in mot staden för party igen!:)

Poolhäng

Vädret här är faktiskt jätte bra. Det är jätte varmt och sol varje dag. Det är nätterna som blir lite kalla bara. Vi alla älskar detta hotell. Ingen som ens vill gå till stranden. Det finns 3 poolområden och ett vattenland, fast det kanske jag redan skrivit. Sen finns det ju barer överallt och man kan dricka hur mycket man vill. Kan inte bli bättre. Grym mat också och det är bara att gå och sätta sig när man är hungrig. Riktigt bekvämt!

Greece day 4

Igår kväll drog vi in till stan och festade. Var riktigt kul. Alla var med förutom mamma som var hemma med Wilma. Tittade förbi en strippklubb också, haha det var as kul. Ayya bilderna får tala! Dock blev de ganska dåliga. Tar inte bra bilder när man är full. Idag har vi solat och badat hela dagen igen.De flesta var rätt slitna från gårdagen. Får se vad som händer ikväll.

Sol och bad

Greece day 3

Igår blev det att fira Gehan som fyllde år men vi stannade på hotellet och festade. Hade så roligt allihopa. Idag har vi solat och badat igen. Är så skönt att bara vara och inte behöva göra någonting. Snart ska vi dra och käka och sen får vi se vad som händer:)

Lite bilder från igår.

Greece day 2

Denna dag har varit underbar. Druckigt drinkar, badat och solat hela dagen. Varit grymt. Det här hotellet är bara så fint och perfekt. Ligger uppe på berget. Har finaste utsikten över havet från vårat rum. Det finns flera poolonmråden och ett vattenland med rutschkanor. Har åkt flera gånger idag. Till och med pappa har åkt, han som brukar vara så mesig när det gäller sånt. På hotellet har vi allinclusive och det är faktiskt väldigt bra till min förvåning. Jätte god mat och bäst av allt öl,vin, drinkar och shots i baren. Har aldrig varit med om att det ingår shots i allinclusive. Stranden ligger nedanför berget och dit går det gratis bussar från hotellet. Har inte varit där än, utan idag och igår blev det poolhäng. Men eftersom man har mat och drinkar gratis här så är poolhäng riktigt nice. Snart blir det att bege sig ner mot stan för att äta middag och fira Gehan som fyller 24 år idag.

Grekland dag 1

Börjat packa

3 dagar kvar

Om bara 3 dagar och 2 arbetsnätter bort åker vi till Grekland hela familjen för att fira min mamma som fyller 50 år. Ska bli helt underbart att äntligen få vara lite ledig. Idag har jag varit och växlat lite pengar. Har fixat allt annat. Ska bara tvätta och packa sen när jag är ledig. Sen är jag redo att åka. Ska bli så skönt!:)

Ölkväll

Gustafs polare kommer över för lite öl. Slutade i rätt vilda diskussioner, kunde tro att man var med i en debatt! Nu sova. Godnatt.

Myskväll med Maria

Kajen

Blev pizza på kajen. Salladen på kajen = magsjukan. Sist jag åt där var jag dålig i 2 dygn. Fyfan säger jag. Jag är inte den enda ska ni veta, vet många som blivit dåliga efter ett sallads besök där. Ville bara varna alla för detta. !