One love one life

Smoothie

Annanas, banan och mango smoothie. Har varit och handlat för ett sundare liv idag. Bär, grönsaker, frukt, fisk m.m Så fort hostan är borta så blir det att satsa på träningen igen.

31 Januari

Har inte bloggat på en vecka, jag vet. Men har inte funnits så mycket att säga. Har jobbat och sedan har jag legat sjuk i influensan. Frossa och feber. Är fortfarande inte frisk, hoppas på att kunna jobba till helgen igen. Nu vill jag bara vila, drömmer mig tillbaka till Thailand.

Home Sweet Home

Är nu hemma i Sverige, så kallt säger jag bara. Är trött nu och imorgon blir det jobb. Segt, vill tillbaka till det som ger mig energi. Jobbet i Sverige tar all min kraft. Har tagit väldigt fina bilder med systemkameran. Lägger upp lite i taget annars blir det så mycket.

Hejdå Thailand

Efter en galen kväll/natt igår och sol och bad idag lämnar vi snart Thailand. Befinner oss just nu på ett hotell i patong. Träffade en massa västeråsare igår bland annat två barndomskompisar Har vatit ute och ätit tacosbuffe idag med dem. Var trevligt. Gud vad världen är liten. Vill inte hem. Vi försökte boka om flygbiljetten men det var fullt på planen hem nästa vecka. Så nu är det bara att åka tillbaka till verkligheten. Har varit bästa resan full med upplevelser, fest, sol, bad och äventyr. Älskar Thailand. Nu mot kina sen mot Sverige. Ska ärligt talat bli skönt med lite kyla. Värmen här har varit jobbig men ska inte klaga. Har varit ca 35 grader varje dag. Hörde just att det är -21 grader i Västerås.

Sol och bad

Festade hela natten igår i patong hade väldigt kul. Jag och Tatiana fick vara med på bilder när vi red på en tjur och hade cowboyhattar på oss. Alltså en sån där låtsas tjur som de styr. De tog massor med bilder till deras hemsida. Det var as kul och folk kom in från gatan och började ta kort på oss. De skulle skicka bilderna sen till oss på mailen. Baren är en sån här vildavästen bar typ och vi har blivit stammisar på att dricka tequilla där. Idag har vi bara solat och badat. Blir att dra till håkans bar och käka sen. Godaste maten där. Sen blir det fest i patong igen. 12 dagen på rad vi festar, förstår inte hur vi orkar. Men tro mig man orkar för det är så himla kul. Har bara blivit bakis en dag av dessa tolv trots att jag druckit tequilla varje kväll.

Håkans bar

Råkade hamna på håkans bar och träffade på håkan:)

Karon

Idag tog vi speedboat tillbaka till phuket, till karon beach. Väldigt fin strand här. Drack en kokosnöt idag, var gott faktiskt. Hittade ett litet sött hotell precis vid stranden där vi ska bo i två dagar. Myggbetten tar död på mig snart. Kliar verkligen sönder mig. Ska snart gå ut och äta och sen blir det nog att ta en tucktuck till patong för fest ikväll. Bara några dagar kvar nu och vi vill inte hem. Att bara få vara och bara göra som man vill är så underbart:)

Stranden

Här har jag befunnit mig hela dagen. 35 graders värme, varmt vatten och sol. Nu fixa oss och sen blir det god mat och fest. Igen. Det är så kul att festa här borta så man får aldrig nog.

Ao nang

Det här stället är mysigt men mer för familjer och par. Finns lite fest men inget som kan jämföras med phi phi eller patong. Men det är mysigt och igår åt vi 3 rätters middag på en fin restaurang. Menyerna stod till och med på svenska. Vi har bestämt oss för att stanna en dag till och imorgon åker vi tillbaka till phuket. Förmodligen till karon beach. Nu ut och bada och sola. Ska bli kul att se om stranden är fin här. Det finns en sak jag hatar med thailand och det är myggorna har sammanlagt fått ihop betten till övet 60 stycken. Det var den brännan.

Krabi

Gårdagens kväll var så himla rolig. Åt tacos och det var så himla gott. Testade även den berömda bucketen som alla går runt och dricker överallt i thailand. Idag tog vi båten till krabi till ett ställe som heter aounang. Vi kännde att vi ville röra på oss. Har precis hittat ett hotell nära stranden och city och ska snart ut och äta och kolla läget. Får se om vi bara stannar en dag eller om vi kanske drar oss vidare till railey beach imorgon. Ciao!!

A perfect day in phi phi

Gårdagens beachparty var galet men hade sjukt kul. Idag begav vi oss ut med båt igen tillsammans med några holländare som vi träffade när vi skulle köpa biljetten. Först åkte vi till monkey beach och såg hur många vilda apor som helst. Var skit coolt. Tog många fina bilder med systemkameran som jag ska visa sen. Sen åkte vi vidare till Bamboo island. Var en fin strand och vi snorklade lite. Sen begav vi oss vidare till mosquito island. Där var snorklingen helt okej och vi hade finaste stranden för oss själva och tog jätte fina bilder. Plötsligt när jag snorklade såg jag en haj Fick riktig panik fast den bara var ca 80 cm. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv så simmade så fort jag kunde in till land och drog med mig tati. Fy. Sen åkte vi hem igen och på vägen åkte vi förbi james bonds island. Imorgon drar vi från denna underbara ö. Förmodligen till krabi.

Båttur

Festade till 6 i morse sen gick vi upp kl 9 och åkte båt. Snorklade lite men det var inte så mycket fiskar. Går ej att jämföra med röda havets snorkling.Var även på finaste ön där de spela in filmen the beach. Blev dock inga bilder för vi simmade iland från båten. Nu är vi tillbaka på phi phi och ska äta en baguette på stranden. Ska försöka ta oss till monkey beach senare och hälsa på lite apor:)

Älskar denna party ö

Idag har vi legat på den underbara stranden och solat och badat. Har träffat några svenska killar som vi ska på utflykt med imorgon. Har hyrt en egen båt och så ska vi åka runt till olika öar och stränder. Blir snorkling också. Igår var vi på beachparty och det var grymt. Party längs hela stranden och så roligt folk. Ska äta med svenskarna och sen blir det förstårs beachparty ikväll igen. Idag ska vi flippa!!!!

Phiphi island

Nu är vi äntligen på phi phi ön. Bor i en bungalow på stranden och det är så mysigt. Sitter just nu på en mysig restaurang vid stranden och lyssnar på bra musik. Snart blir det mat. Jag älskar stället. Det är mkt reggae här känns som man är på jamica ellet något. Ikväll blir det beachparty. Jag bara älskar livet just nu. Att bara få vara och njuta på såna här underbara ställen. Har fått mig en rejäl tankeställare. Vill man bo i Sverige? Finns så mycket underbart ute i världen och så mycket underbara människor. Får inte upp några bilder nu. Segt wifi här. ska försöka sen:)

godmorgon thailand

Klockan är nu här 07.30 och jag kom nyss hem efter en hel natts festande. Sova några timmar sen mot phi phi island:)

Lever livet

Har det bäst här nere i thailand. Funderar på att stanna. Lever livet. Gårdagens utgång var galen. Shotta en massa tequilla. 6 tequilla shot 25 svenska kroner. Vi hade så sjukt roligt. Av någon anledning så är det grabbarna grus det vi gillar, precis som i magaluf. Idag har vi badat och solat hela dagen. Så galet sjuka vågor, läskigt faktiskt för man dras under vattnet. Snart fixa oss för ikväll blir det utgång igen såklart. Imorgon drar vi till phi phi för att bo ett par dagar. Har hört att det är väligt fint där och strandfester varje kväll. Ska bli kul.

Kvälls dopp

Efter elefant turen drog vi och badade. Fast solen började gå ner så var det hur varmt som helst i vattnet och så skönt. Nu fixa oss och sen ut och äta. Sen blir det fest. I patong finns 4000 barer och nattklubbar brevid varandra. Det är helt sjukt.

Elefanttur i djugeln

Läskigt som fan. Så tragiskt att de slår dem för att de ska gå. Var kul att få komma ut i djugeln i alla fall.

fest

stranden

Patong

Nu har vi orienterat oss och hittat boende för inatt. Mot stranden:) ikväll party:)

framme

Vi kom fram till Thailand inatt och vi åkte direkt till patong.  Vi börjar här. Var i kina hela dagen igår och det var svin kallt.

arlanda

Sitter på arlanda med tatiana och vi har nyss tagit våran första cider:) 1 timme sen bär det av mot kina. Imorgon blir det kinamat kan jag lova.

Hejdå Sverige, mot Thailand!

Bloggar redan idag för imorgon kommer det vara full fart innan vi ska iväg. Ska bli så underbart. Ska försöka blogga något i Thailand om jag får tillgång till någon WiFi. Vi får väl se, vi har ju planer på att bo i bungalows på stranden och där är det tveksamt om det finns internet. Men vi får väl se. Kommer nog bli en hel del bilder. Visar sen när jag kommer hem, men hoppas på att kunna lägga upp något på resan! Ha det bra i kylan för nu åker vi till värmen, vattnet, solen,stranden, festen och äventyret!!!

Packar

Har fixat en väska till Thailand..den är inte så stor..men det är en ryggsäck och en dragväska, så jag kan välja beroende på vart vi är och vandrar. Kämpar för att få med så lite som möjligt men ändå allt jag behöver. Är väldigt svårt. Kan ju inte bara släpa med min stora rullväska, den väger mycket och det kommer bara bli klumpigt. Skillnad om man visste att man skulle stanna på samma hotell hela tiden, men vi ska ju verkligen ut och äventyra och åka runt. Har även med en handväska som är lagomstor..och den kommer vara ganska tom så där kan jag lägga saker om jag köper..Räknar även med att bli av med en del saker ur ryggsäcken sen när vi väl är där..produkter och sånt som tar slut. Så hoppas detta ska bli bra nu. För har  haft ångest i flera dagar hur jag ska göra.

Jag kommer sakna dig så <3 Min finaste björn :`( Älskar dig.

Lördag

Tre hårda dagar, jobbat 10 timmar varje dag,  9 timmars övertid, ingen rast = helt slut. Jag sitter hemma och det är lördag? Fyfan vad tråkigt säger jag bara. Men jag orkar verkligen inte gå ut. Är slut båda fysiskt och psykiskt. Slår mig ner och bara myser ikväll. Känns som man inte har något liv. Man jobbar hela tiden, och när man väl är ledig så är man så trött att man inte orkar göra någonting. Längtar verkligen efter semester nu, behöver det verkligen.

Nedvarvning

Sitter och försöker varva ner. Igår jobbade jag 10 timmar i sträck utan rast. Var så sjukt mycket på jobbet. Idag har jag också jobbat 10 timmar utan rast. Sitter och äter nu hemma efter jobbet Har inte ätit något på hela dagen. Mår så sjukt dåligt. Är helt uppstressad. Och sen sitter jag och bara och tänker att jag ska gå upp om 6 timmar och tillbaka till stressen och ingen rast. Talade tydligt om idag för de personalansvariga attt ni måste få in folk för vi fixar inte det här. Och de säger bara att det inte finns några personal. Jag skiter snart i hur de får in personal, det är deras ansvar. Tycker inte de kan göra så här mot oss! Vart finns patientnsäkerheten? Och vart finns en bra arbetsmiljö? Känndes som jag skulle svimma idag. FYFAN SÄGER JAG BARA!!!!!!!!! Tycker politikerna kan komma in och jobba själva eftersom de säger att bemnaningen räcker så himla bra!!!!! Har bra lust att sjukskriva mig imorgon. Jag förstår att folk går in i väggen och bara pallar 1-2 års heltid på landstinget!.

23.55

För ett år sedan om en vecka åkte jag till Dubai. Nästa vecka åker jag till Thailand. År 2012 var jag i Dubai, Magaluf och på Irland två gånger.  Älskar att resa. Älskar att leva livet! Undra vad 2013 kommer att erbjuda för spännande resemål. Börjar i alla fall med Thailand med en mellanlandning i Kina.

En bild från Magaluf.

En bild från Irland.

En bild från Dubai.

Hear you me

2 januari

Snart påväg mot jobbet. Ska ner på stan och fixa lite grejer innan. Igår blev det nyårsmiddag hos mamma med familjen. Var mysigt.

1 januari Happy New Year

2012 har varit det bästa året i mitt liv,hoppas 2013 blir lika bra. Inleder 2013 med bagpacking i Thailand nästa vecka:) Bilder från nyår!