Ultraljud och Vagga

Idag var vi på tillväxtultraljud igen. Är nu i vecka 33. Min pojk väger nu 2 kg och växer precis som han ska. Han ligger dock fortfarande i säte så det kommer att bli ett planerat snitt. Ska tillbaka om 3 veckor igen! Så får vi se hur allt ser ut och vilket datum de tänker ta ut honom! Men det handlar bara om några veckor. Kanske till och med blir ett Oktober barn istället för ett November barn. Känns läskigt att det snart är dags. Men också såklart kul! Börjar bli så tungt nu. Man kan knappt böja sig framåt och röra sig för man är så stor. Sammandragningarna har börjat gjort väldigt ont, speciellt på nätterna. Halsbränna och vadkramper har blivit en vardag. Men jag ska inte klaga. Så länge min bebis mår bra så är jag nöjd!
 
 
Igår gjorde jag och Petronella i ordning vaggan i nya lägenheten som bebisen ska sova i till och börja med. Eller ska fixa en spjälsäng som han ska ha på sitt rum. Men vaggan får stå i vårt sovrum så kan han sova båda inne hos oss och sen i sitt eget. Kan tänka mig att man vill ha honom nära sig på nätterna de första månaderna. Det roliga med denna vagga är att jag sov i den när jag var bebis! Och nu ska mitt barn sova i den. Lite skoj faktiskt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0