FREDAG OCH SOMMAR

Så underbart att sommaren äntligen är här. Så varmt och skönt ute! Första jobb veckan avklarad på nya jobbet. Har gått fint fint. Stor skillnad på infektion och Mava kan jag säga! Jag gillar verkligen Mava redan, fast det bara gått en vecka. Snabb rulians på patienter...och korta vårdtider! De allra flesta sköter sig själva och man kan fokusera fullt ut på sitt sjuksköterske jobb! Underbart. Kul att träffa på en massa nya sjukdomstillstånd också. Medan infektion för det mesta handlade om svåra infektioner. Så är Mava mer än akut avdelning där det kommer in exempelvis intoxer, folk som svimmat, krampat osv! Mer variation helt enkelt. Jag ångrar aldrig mina tre år på infektion fast det har varit tufft. Har lärt mig så otroligt mycket där som jag för all framtid kommer ha nytta av i min karriär! ! Saknar infektion ibland också om jag ska vara ärlig!
 
Nu på kvällen blev det att äta på Spicy. Skönt att sitta ute på uteservering nu när vädret är på topp! Hoppas på fint väder nu under min lediga helg!!
 
Trackback
RSS 2.0