Happy New Year 2015

Gott nytt år alla! 
 
Gårdagen spenderades ute i Enhagen tillsammans med en del folk. Hade jätte trevligt. Körde 5-kamp, bearpong och åt god mat! Vid 12. slaget så stod vi ute på en brygga med utsikt över hela västerås stad. Var så himla fin utsikt. Hade en bra nyårsafton helt enkelt. Hade inte så stora förväntningar men hade riktigt trevligt faktiskt.
 
2014 var ett riktigt bra år. Min älskling och jag blev sambos. Hela familjen åkte till Kreta tillsammans och firade min mor som fyllde 50 år. I somras var jag och Gustaf en del i Småland. Sedan blev det även en sväng till Paris med min älskling. Satte även min fot på Disneyland! Något man velat gjort sedan man var liten. Och i oktober blev det New York med vännerna. Tog även steget och sa upp mig från jobbet! 
 
Jaha? Så vad händer detta år då. Jo nästa vecka drar jag och Gustaf till sälen, han ska lära mig åka snowboard. Om tre veckor börjar jag plugga till barnmorska. Ska bli riktigt spännande. Jag ska även börja på ett nytt jobb. Inte helt klart vart det blir men kanske MAVA. Det står för medicinsk akutvårds avdelning. I sommar ska jag vara ledig en del eftersom jag kan bestämma helt själv hur jag vill jobba. Förhoppningsvis väntas någon spännande resa? 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Har du någon mailadress? Skulle jättegärna ställa några frågor om hur du bar dig åt för att få behålla din plats på barnmorskeprogrammet. Har kommit in i Uppsala nu i vår, vilket jag inte trodde skulle gå, men nu är det för kort tid inpå för att min chef ska ge mig tjänstledigt. Studievägledaren i Uppsala gav inte direkt någon info när jag pratade med henne.
Om du inte har lust att svara är det helt okej! Gott nytt år, lycka till med studierna :)

Svar: Hej Anna! Jag ansökte om anstånd förra året 2014 när jaq kom in. Kommer inte exakt ihåg hur jag gjorde men jag skickade brev till universitetet där jag skrev ett brev om att jag kommit in men att jag inte fick plugga för min Chef. Bad om att få behålla min plats till nästa år. Alltså till detta år så jag skulle vara säker då. Jag skickade in tjänstledighetspapperet där jag hade blivit nekad av chefen + att jag skrev ett brev med motivering till varför jag ville ha kvar min plats. Kommer inte ihåg vart jag skickade papperna. Antar att det är antagningsenheten på det universitetet.
Efter några veckor fick jag svar. Fick ett papper på att jag hade fått anståndet godkänt. Så detta papperet sparade jag och sedan skickade jag in en kopia av bestlutet till antagningen.se nu när jag sökte detta år.

Min mail är [email protected]

MVH Patricia
Patricia Skönqvist

2015-01-02 @ 12:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0