Ge mig mat inspiration

Äntligen får jag vara hemma inatt. Ska bli så skönt att få sova på natten och att bara få vara hemma nu på kvällen. Det är väldigt uppskattat när man jonbat tre nätter kan jag säga. Har nyss lagat tacos. Alltså jag är så dålig på att laga mat så jag vet inte vad jag ska göra. Känns som att jag bara går i affären och stirrar på varorna för att jag inte vet vad jag ska handla och laga. Och hittar jag något så finns det i så många varianter och märken att jag inte kan bestämma mig vilken jag ska ta. Ekologiskt och svenskt är ett absolut måste. Kanske inte alltid ekologiskt men i alla fall alltid svensk. Blir så äcklad när jag tänker på hur de misshandlat djuren och gett de en massa antibiotika och skit . Och sen alla besprutade produkter och tillsatser. Det nyaste MRSA i grisköttet från Danmark? Detta är helt sjukt. För ni som inte vet vad det är så är det en resistent bakterie som är svårbehandlad med antibiotika om man får en infektion där bakterien är inblandad. NEJ ekologiskt och svenskt är ett måste!!! Och sen allt det här med kalorier, protein, kolhydrater och fetter. För man måste ju se till att äta nyttigt och bra också. Det får heller inte vara för mycket med socker i produkterna. Idag ska man vara fit, smal och bygga muskler. Allt är så sjukt svårt. Vad ska man laga egentligen med hänsyn till allting?? Vad är bra, nyttigt, ekologiskt och svenskt? Ge mig inspiration!!!
Trackback
RSS 2.0