Smörgåstårta

Idag blev man bjuden hem till mamma på lite smörgåstårta. Hur gott som helst. Snart nattjobb igen. Usch vet inte vad jag ska göra mår verkligen inte bra av det där längre. Har känt mig som en zoombie hela dagen sen jag gick upp kl.16:/ och mina ögon är verkligen rödsprängda med påsar under. Det jobbiga är att om jag skulle säga till cheferna att jag mådde dåligt av natt arbetet skulle deras svar bara vara då måste du ha läkarintyg. Finns ingen förståelse eller empati alls inom detta landsting. De tänker bara på att bemanna för så lite pengar som möjligt. Glömde jag säga det förresten. De sänker nu vår ob betalning vilket betyder för mig som  jobbar natt att jag ska jobba som jag gör nu fast med flera tusen mindre i månaden. Vet inte exakt hur mycket men uppskattningsvis 5000 kronor mindre för samma jobb per månad! Tack landstinget. Man känner sig så uppskattad på jobbet!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0