Onsdag

Alltså jag är bara så trött. Har inte bloggat på evigheter jag vet. Men jag har jobbat i flera dagar både dagar och kvällar. Och när jag jobbat dag så har jag pluggat på kvällen och när jag jobbat kväll så har jag pluggat på dagen. Och idag så var jag äntligen ledig från jobbet men då blev det att presentera mitt arbete om brännskador som vi gjort i Eskilstuna. Vill verkligen bara att denna kurs ska vara slut nu. Har sån tentaångest. En vecka kvar till tentan men jobbar ganska mycket natt så får klämma in plugget någonstans där, men det är lite tufft just nu! Finns inte så mycket tid till något annat. 
 
Sen i måndags så var jag på en undersökning av mina njurar. Stickrädd som jag är, konstigt nog. Har inga problem att sticka patienter hur som helst. Men när folk ska sticka i mig är det riktigt illa. En fobi som jag faktiskt utvecklat sen jag började jobba på sjukhuset. Inga problem alls innan med detta. Jag tycker själv att jag är hur tramsig och töntig som helst, men jag får verkligen PANIK. Ont i magen, pulsen går i 180 och jag börjar hyperventilera.  Ayya min jobbarkompis fick i alla fall emla mig och sätta nål på mig dagen innan för utan bedövning och med folk som jag inte känner skulle göra det hela ännu värre. Lite chockad blev de på röntgen när jag redan kom dit med en PVK i armen. 
 
Efter det muntliga framträdande idag, så skönt att det är över, så hämtade Gustaf och Sofie mig från skolan. Gustafs kusin. Vi har nu varit och bowlat och ätit kinamat från hongkong. Gjort en fin pumpa och nu ska vi snart kolla på film och äta chips och dip! Mums!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hahah vas rolig du är! Kom dit med en nål klar! Haha underbart

2014-11-11 @ 22:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0