Min blomma

Känner bara för att berätta om min blomma, sen kanske det inte är världens roligaste samtalsämne men denna blomma betyder faktiskt mycket för mig. Det är det enda jag har från min gammalmormor. Hon plockade denna blomma i Småland utanför sjukhuset där hon jobbade ungefär på 1930-talet. Vet inte exakta årtal men runt då i alla fall skulle jag tro. För några år sedan fick jag en bit av denna blomma av min farmor. Den var då väligt liten. Men den har verkligen växt ordentligt. Fick sätta om den i en större kruka här om dagen eftersom den slutade växa. Kan tänka mig att den slutade växa på grund av att krukan blev för liten. Den blommar några gånger om året faktiskt. Då blir det rosa blommor med små vattendroppar på! Kommer dock inte ihåg blommans namn.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0