Plugget

Det har varit rörigt i mitt huvud de senaste dagarna. Har kommit in på 3 utbildningar. Barnmorska i Linköping och i Uppsala och Barnsjuksköterska i Stockholm. När jag kom in på Barnmorska i Uppsala så kändes det klockrent. Inte långt och pendla plus att det var det jag ville läsa allra helst. Men nu är det så att min chef inte ger mig tjänstledigt för detta. Så nu söker jag anstånd i Uppsala på Barnmorskeprogrammet, om de accepterar det kommer jag att ha kvar min plats på Barnmorskeprogrammet i Uppsala tills nästa år. Så om jag inte skulle komma in i Västerås på Barnmorskeprogrammet nästa år så har jag i alla fall min plats i Uppsala.  Så det känns bra, bara hoppas att de accepterar men att chefen inte ger en ledigt brukar vara ett acceptabelt skäl till anstånd. 
 
Så för att öka mina chanser att komma in I Västerås nästa år så ska jag läsa lite medicin kurser tills dess på högskolan i Västerås. Nu har jag börjat kursen Akut svikt i vitala funktioner. Den verkar hur kul som helst. Mycket av det är ju vardagen för mig på jobbet så känns kul att fördjupa sig lite. Sen ska jag även läsa en EKG kurs. Tycker det är så störande på jobbet när jag inte kan tyda EKG kurvorna osv. 
 
Det är så det ligger till nu så vet alla! Så slipper alla fråga flera gånger!

Kommentarer
Postat av: merlys

Vad kul att du kom in! Förstår att det har varit snurrigt för dig.. Men tycker du är duktig gumman, stort grattis! Håller tummarna att du kommer in i Västerås nästa år. Men det tror jag :) <3

2014-01-24 @ 00:39:39
URL: http://merlys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0