Paris dag 1

Har haft en underbar första dag i Paris. Tagit mycket bilder med systemkameran men de får jag visa när jag kommer hem. Tog några få med mobilen som jag kan ladda upp.
 
Idag besökte vi Triumfbågen och Eiffeltornet. Vi tog trapperna upp i Eiffeltornet och jag kan säga att jag har så ont i fötterna och vaderna efter detta. Men det var mindre kö så vi beslöt oss för att gå upp och bränna lite kalorier samtidigt. Både Triumfbågen och Eiffeltornet var så mäktiga att se på nära håll. Går inte alls att få samma känsla genom att se på bilder.
 
När vi landade var det ganska mulet men nu på eftermiddagen/kvällen har det varit sol och fint. Måste bara säga vilka otroligt fina hus det är överallt, så detaljerade. Jag älskar Paris redan:) 
 
Hotellet är bra och väldigt trevlig personal. Har fått karta och tips. Nu är jag helt slut. Snart ska vi sova för att imorgon bege oss ut på nya äventyr!:) Blir förmodligen Disney Land imorgon eller på tisdag:) Ska bli så himla kul har alltid velat åka dit!:)                                   
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0