Varför ska jag ställa upp på detta?

För att ännu en gång tjata om min lön så är det så att på min avdelningen fattas det 6 sjuksköterskor till hösten. Så då ska vi som jobbar säga att vi inte tänker jobba kvar om de inte höjer våra löner. Eftersom det redan är brist så är det ett perfekt läge. Kanske höjer de, kanske inte. Men om de höjer så lovar jag att det bara handlar om hundralappar. Mitt krav handlar om tusenlappar! Lutar mer och mer mot Norge. Åker dit 30 juli för att söka jobb. Har ansökte om min Norska legitimation nu också så det är bara att vänta:) Nu är jag trött. Kul att få sin lunch 1 timme innan man slutar? Och inte hade jag fått lunch heller om det inte vore så att min kollega fick ställa upp för mig. Så jag hade min lunch. Jobbade 15 min och gick hem. Värt.  Tycker det är tufft att jobba från 06.45 och inte få lunch fören 13.45. Då säger min hjärna och min kropp ifrån. Det får inte gå till så. Tänkt så gör man ett stor misstag på grund av att man stressat hela dagen och är helt borta i skallen? Vem får skulden då. Jo jag får skit på min legitimation. Tack landstinget för dessa bra arbetsförhållanden och skit lönen jag har. Visst älskar jag mitt jobb, det är  hur kul som helst. Jag lär mig otroligt mycket och utvecklas varje dag. Men man kan inte ta hur mycket som helst för det. Mina kollegor vet vad det handlar om, för de har flera stycken varit sjukskrivna för utbrändhet. Vi måste få våra raster. Stress, stort ansvar, inga raster och skitlön? NEJTACK!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: katerine

Förstår dig till max. oavsett om man trivs med sitt jobb så är det inte värt!!

2012-07-16 @ 13:43:31
URL: http://katerine.blogg.se
Postat av: Anonym

Fast det är ju ingen som tvingar dig att jobba där?

2012-07-19 @ 21:41:13
Postat av: Anonym

Fast det är ju ingen som tvingar dig att jobba där?

2012-07-19 @ 21:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0