16 augusti

Sitter hemma å ska snart åka till jobbet. Kan inte sluta tänka, på allt, på mitt liv. Vad händer här näst? Jag vet att jag inte kommer stanna så länge till. Finns för mycket i världen att se. Men framtiden är oviss och jag är förvirrad. Vad vill jag? Jag måste lära mig att sluta tänka så mycket och bara göra saker. Annars händer det ingenting. Så därför bokade jag en resa till Irland bara så där spontant. Jag vill göra saker, jag vill leva livet, mitt liv! Som ingen annan kan styra över. Jag vill ha ett äventyr. Snart blir det två veckor av äventyr. Men sen då? Sen är man tillbaka på jobbet och i Västerås och det dåliga vädret. Känner inte för det. Vill något mera. Jag måste lära mig att släppa de trygga och chansa. Gör impulsiva saker. Om jag inte gör saker nu kommer jag att ångra det sen. För det är nu jag är ung och jag har alla möjligheter i världen att göra som jag vill. Jag måste sluta grubbla och slappna av! Ha kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0